Jump to content

Photo

Sweden: Printing

• Please log in to reply
4 replies to this topic

#1 Bulkathos

Bulkathos

Member

• Members
  • 4 posts

Posted 24 February 2013 - 08:51 AM

Hi

Are there any swedish players around here that know any companies that print cards just like Talisman that look like them or very very similair anyway.

If not have you printed them yourself and what did you use?

My knowledge in computers and printers are very limited so I need the "Handbook for dummies" solution

#2 Tomas

Tomas

Member

• Members
  • 7 posts

Posted 18 March 2013 - 12:56 AM

I hope you dont mind if I answer in swedish : )

För några år sedan gjorde två svenska entusiaster en nytryckning av de gamla korten från drakborgen. Du kan läsa mer om det här: http://www.boardgame...keep-reawakened

Träffade dem på ett konvent och Simon berättade att de tryckt korten hos det enda spelkortstryckeriet som fanns kvar i landet.

Korten var dock "släta" till skillnad från Talismans "linen cards" med textur och den höga startkostnaden gjorde att de behövde trycka något hundratal uppsättningar att sälja för att ha en chans att gå runt.

Kan med största sannolikhet påstå att kort som ser ut som talismans och dessutom känns som dem är omöjliga att trycka i liten skala för eget bruk. Speciellt i Sverige.

Ett vettigt alternativ är att använda plastfickor med ogenomskinliga baksidor eller skriva ut egna baksidor du lägger i alla plastfickorna till både originalkorten och dina egna. 

Hoppas detta är till någon hjälp.

/Tomas

#3 Nioreh

Nioreh

Member

• Members
  • 113 posts

Posted 31 March 2013 - 06:38 AM

Ååååh, jag önskar mig verkligen exakt samma sak. Kör jämt med hidden ending och skulle verkligen vilja inkorporera danse macabre-slutet. 

..orginalslutet tycker jag är helt kasst, inte helt sällan är ju folk rätt OP mot slutet och kan bara heal sig i oändlighet (Alchmisten….. :/ )

#4 Nidhögg

Nidhögg

Member

• Members
  • 209 posts

Posted 01 April 2013 - 01:39 AM

Nioreh said:

Ååååh, jag önskar mig verkligen exakt samma sak. Kör jämt med hidden ending och skulle verkligen vilja inkorporera danse macabre-slutet. 

..orginalslutet tycker jag är helt kasst, inte helt sällan är ju folk rätt OP mot slutet och kan bara heal sig i oändlighet (Alchmisten….. :/ )

Gör som jag. Ta en annan ending ni inte spelar för tillfället (typ Warlock Quests) och använd den som stand in för Dance Macabre. När ni väl dragit den tar ni bara fram det utskrivna Dance Macabre slutet och kör med det :)

#5 Nioreh

Nioreh

Member

• Members
  • 113 posts

Posted 01 April 2013 - 08:24 AM

Jaa, det finns ju massa sätt att lösa det rent praktiskt men jag vill ha ett fint utskrivet kort :)

© 2013 Fantasy Flight Publishing, Inc. Fantasy Flight Games and the FFG logo are ® of Fantasy Flight Publishing, Inc.  All rights reserved.
Privacy Policy | Terms of Use | Contact | User Support | Rules Questions | Help | RSS